tisdag 22 september 2009

Greta lite stylad efter första sommaren

Greta

 

 

Jaha, nu har jag haft nya ägare i en sommar, och det har medfört att vissa små förändringar har skett.

 

Inga större ändringar, men campinglivet för Doris och Lasse har blivit mer trivsamt genom ändringarna.

Orginal inredning

Så här var mitt inre när jag flyttade till Hedesunda.

 

Ny taklampa1

Lite små förändringar. nya gardiner och ny taklampa.   Bakom gardin kappan har jag nu en "ljusslang" med LED-lampor, inköpt på Claes Olsson.  I taket en armatur med både "hel och halv ljus". 21 och 5 watts lampa. I fönsterbänken under frontrutan ett 12 volts uttag för typ TV eller läslampa. Likaså ett likadant 12 volts uttag under soffan vid kylskåpet. Lampa och uttagen inköpta på Biltema. Likaså har jag fått mera batterier, har nu en batteribank på 150 amperetimmar. Kommer att nu klara fler dygn med fricamping.            Vattenförsörjningen har Lasse löst genom att i bilen ha en extra dunk på 60 liter. Ny tv-antenn kommer att införskaffas, som tv används en bärbar dator, datorn med tillbehör inköpt hos Teknik och data i Hedesunda. Extra gasol får vänta till nästa sommar.

 

Toa lampa

En annan nymodighet är att jag fått ljusrör i toaletttaket, ett 4 watts ljusrör från Biltema tillsammans med original-ljusrampen uppe i vänstra hörnet räcker nu mer än väl. Ursäkta "linslusen" Lasse. Han skall alltid vara med på ett hörn.                                              Duschdraperiet kommer nog att ändras till nästa sommar.

Då jag sedan födseln är utrustad med en sk, dinett längst bak, som kan avgränsas med dörr, har detta "rum" använts som sovrum. Under kommande vinter kommer en liten ombyggnation där att ske. Förvaring av småsaker som glasögon, nattlitteratur och belysning. Hur detta kommer att lösas är i dagsläget ej klart. Ljusslang som i frontrutan kommer även att monteras i bakrutan, likaså ett 12 volts uttag kommer att monteras på passande ställe.

Har även hört ett obekräftat  rykte om att jag skall få nya vinterskor, det ska bli skönt att ha dessa i saltslasket.

Sammanfattningsvis kan sägas att det har varit en skön campingsommar både för mig och mina nya ägare, har fått bra pli på dem och lärt dem en massa om livet i husvagn. Har även fått fungera som extrakök under deras renovering av kök, därför har jag inte fått röra på mig lika mycket som jag hade tänkt mig.

Väl mött på vägarna.                                                                Greta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar